Alla inlägg den 28 november 2010

Av Emelie - 28 november 2010 16:38

Min första kärlek.. Vad ska man säga. Första kärleken är alltid speciell, oavsett vad den resulterar i. Det var precis när jag hade flyttat från Härnösand och började på Höglunda skolan som jag lärde känna denna person. Han gick i klassen ovanför mig och var nära vän med en kompis till mig. Jag kommer ihåg att jag redan från första stunden kände att han var speciell, inte helt som alla andra. Långt hår, lite busig och fruktansvärd trotsig. Han var otroligt svår att tyda och att det som visade på att han egentligen var en trasig själ gjorde mig bara mer intresserad. Jag ville vara den personen som skulle få han att må bra, som han skulle vilja vara med utav alla de andra. På den vägen var det. På dagarna gick jag i en dimma, när jag tycktes se en skymt av han på skolan så slog alltid hjärtat volter och de stunder som han pratade med mig kunde jag leva på i veckor. Kärlek är dock aldrig smärtfritt. Jag kommer ihåg så väl hur dåligt jag kunde må de dagar han inte frågade efter en kram, de fåtal gånger han inte ens sa hej och när jag fick lyssna på när han pratade om andra tjejer. Dom gångerna brukade det kännas som om hela världen gick under. "Love hurts" var alltid min ultimata tröst låt. En låt som idag fortfarande får mig att tänka på den här personen och den tiden. Trots att jag tillslut faktiskt berättade hur jag kände för den här personen så vart det aldrig mer än drömmade då. Året efter slutade han på Höglunda och jag blev kvar, trots det lyckades vi på något vis ändå söka upp kontakten med varandra igen och det blev första gången det officiellt var vi. Detta höll därimot inte någon längre tid. Jag som hade tänkt och drömt så länge blev överväldigad när jag äntligen fick det jag hade velat. Något som gav mig panik, varför vet jag inte. Jag slutade svara på samtal tills han skulle förstå att det var slut. Jag var så förstörd men jag hade aldrig varit i ett förhållande förut. Jag visste inte vad man skulle göra eller hur man skulle bete sig. Att denna killen också var väldigt " hoppa från tjej till tjej" gjorde mig rädd. Jag visste att jag aldrig skulle klara av att bli sårad. Tiden gick. Jag försökte träffa andra och lyckades alltid känna att jag gått vidare tills de dagar kom då jag råkade springa in i honom igen. Jag var fast. Vi tog upp kontakten igen efter en tid och försökte för en andra gång. Denna gång kändes det seriösare, vi var ju trots allt äldre men även den här gången tog det slut efter en tid. Jag trodde aldrig att jag skulle överleva. Han hade sårat mig så otroligt mycket och alla år som jag spenderat på han kändes bara som förlorad tid. Precis som förra gången slutade vi prata med varandra. Den här gången kände jag att det verkligen var det sista jag ville höra av honom. Han fortsatte som han alltid gjort och jag gick vidare för första gången på riktigt och började träffa en annan kille som förändrade mig på många plan.


Som jag sa tidigare är första kärleken verkligen speciell. Man upplever och känner saker som varit främmande för en tidigare. Jag tror alla har en speciell plats i hjärtat för personen man fick uppleva detta med. Jag är iallafall glad att jag och min första kärlek fortfarande kan prata och vara vänner. Trots allt.



Varje låt har en historia bakom sig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards